torsdag 31 juli 2008

Hårda skinkor

Tycker du att rubriken låter vågad, då ska jag berätta för dig att hårda skinkor får man av att klippa min gräsmatta. Det tar tid, måste nog snart investera i en motordriven gräsklippare. Men det känns kanske inte så viktigt som så mycket annat. Det var i alla fall skönt att få den klippt innan det där hemska regnet kommer som alla pratar om. Varför spekulera i framtiden när vi kan leva och njuta av nuet? Vi har vackert väder nu och det är ju underbart.

Idag har också varit stora tvättdagen eftersom Bella åker i morgon och vill ha med sig allt, och lite till. Nessa vill ha speciella kläder till Göteborg och mamma bryr sig som vanligt inte om vad hon tar på sig, bara det är bekvämt och att jag trivs i det.

Korsord har varit en av favoriterna idag, tillsammans med en deckare. Det är så härligt när man får aktivera hjärnkontoret med sån't som man inte brukar.

I morgon drar jag och Nessa alltså ner till Göteborg. Vi startar med frukost hos pappa, sen blir det gitarrköp och så åker vi vidare till Barres land för att mysa i de salta vindarna. På fredag åker vi tillbaka hem efter att vi förhoppningsvis fått bada i havet. Räknar med att vara tillbaka hemma på fredag kväll någon gång. Så om du kära läsare inte hittar något att läsa i morgon kväll så beror det med allra största säkerhet på att jag inte fick tillfälle att sitta vid Barres dator.

Kram och godnatt, släpp in änglarna i ditt hjärta så sover du skönare, jag lovar.

Inga kommentarer: