måndag 28 juli 2008

Härliga sommar

Visst är det underbart med sol och värme. Alla måsten är som bortblåsta, det finns egentligen inte så mycket man kan göra i värmen. Har i dag ägnat mig lite åt mina blommor, ansat och pratat med dem.

Större delen av dagen gick åt till att läsa ut en helt underbar bok: Busters öron av Maria Ernestam. En väldigt mysig bok som jag verkligen rekomenderar.

Middagen i dag bestod av grillad flintastek och sallad, barnens önskemål - och det barnen önskar måste ju uppfyllas. Det kändes lite löjligt att tända grillen i 27 graders värme, som vi hade klockan 19.30.

Pratade med Barre, det blir nog en resa till Göteborg för mig och Nessa när Bella är på fotbollscup. Vi sover en natt hos Barre ute på hans land. Nessa vill till Göteborg för att köpa en gitarr samt ett notställ till trummorna. Hon är musikalisk den lilla, undrar vem hon ärvt det från - jag gillar i och för sig musik, men hålla ton har aldrig varit min starka sida. Jag sjunger hellre än bra, men det vet nog alla som känner mig. Det har varit många sköna skratt åt min sång, men det bjuder jag så gärna på, det är härligt att man kan glädja några ibland.

Skriver mer under morgondagen, god natt kära läsare nu knyter jag mig.

1 kommentar:

Linda sa...

D e fantastisk med sommer og varme, eg er so enig! God tur t Gøteborg!