torsdag 24 juli 2008

Sommar

Nu måste man väl ändå säga att sommaren är här. Vi har det varmt och skönt, tillbringar större delen av dagen på altan med en god bok. Jag är fortfarande seg, men nu tror jag mer det beror på värmen.

I morse vaknade jag strax innan klockan sex av en fluga som envisades med att vara i ansiktet på mig. Till slut var jag såpass klarvaken att jag gick upp, klädde på mig och tog stavarna och gick en promenad på nästan en timma. Det var underbart.

På eftermiddagen var jag borta hos Barbro och pratade bort en stund, man blev sugen på att hoppa i poolen. Fick med mig en underbar bukett blommor hem. Hon är alltid så generös med blommor, jag trivs i hennes sällskap.

På kvällen fick jag med mig båda töserna till Bryggan där vi tog en glass och njöt. Vi ringde Berit så hon kom ner också. Medan vi satt på bryggan och mös kom min kollega Thomas, han hade cyklat fram och tillbaka till Borås. Vi snackade lite sen åkte han vidare till Ica-tornet.

Det är bara att inse - LIVET ÄR UNDERBART (trots allt).

Man är inte så aktiv i värmen så det finns inte så mycket att skriva om, men lite varje dag är bättre än inget. God natt kära läsare så hörs vi i morgon igen.

Inga kommentarer: