onsdag 30 juli 2008

Medicin för vintern

Oj vad det ska klagas på värmen hela tiden. Senast var det försäljaren i glassbilen (Hemglass) som suckade och sa att det var för varmt. Värmen är ju medicinen för vintern, denna sommar kommer att göra oss friskar och piggare i vinter. Vi måste ju ha värmen så vår lekamen får tina upp, och tänk på alla AD-droppar som vi slipper ta tack vare solen och värmen.

Passade på att göra en rabareberpaj i dag för att överraska tjejerna. De åt med god aptit. Ägnade även viss tid till det där som vi alla jublar över - BETALA RÄKNINGAR.

Träffade en arbetskamrat idag, Lennart, och vi pratade en stund. Jag sa att jag börjar längta tillbaka till jobbet - han kontrade med att det ska bli dåligt väder snart. Våra referensramar är olika och tur är väl det, hur hade det sett ut om alla tyckte lika.

Jag börjar i alla fall räkna ner nu, det känns bra att jobbet närmar sig. Jag har vilat ut och varit riktigt lat denna sommar, många måsten/ska har fått styka på foten till förmån för sol och litteratur. Det känns skönt att få vara egoist ibland, men nu räcker det - nu vill jag börja jobba och förmedla kunskap igen. Undrar hur många av mina elever som vuxit om mig under sommarn? Det är ju en nia jag har till hösten och pojkarna mellan åttan och nian har en tendens att växa väldigt mycket på bara ett sommarlov. Men sen blir det ju småttingar igen så det är lugnt.

Får se hur mycket pluggande det blir i höst, ska i alla fall gå upp med min uppsats i september, sedan är man magister i didaktik. Känns bra att ha gjort den biten, men vad jag mer ska läsa återstår att se, det går ju inte bara att jobba. Porslinsmålningskursen startar redan den 18 agusti och nu är det väl dags för tomtar igen, får se om jag hittar något att måla när jag är i Göteborg. Tänkte jag skulle göra lite massproduktion så man har att ge bort när man blir bortbjuden under julhelgen. Vi ska nog fira julafton hos Barre om hans lägenhet blir klar, annars är vi hemma. Någon tripp till Göteborg måste vi ju göra under jullovet också.

Var det inte jag som skrev att jag längtar till att börja jobba igen, och sen börjar jag planera för jullovet. Solsting, det är det enda jag kan skylla på idag.

Vi hörs i morgon kära läsare och sov nu riktigt gott, tänk på att änglarna är med dig.

Berit om du läser detta så ska du veta att våra tankar är hos dig och vi hoppas du har det lugnt och skönt. Kramizar

Inga kommentarer: