onsdag 23 juli 2008

Njutning i sommarkväll

Har absolut inte gjort något idag.

Började dagen med att läsa GP, det var länge sedan jag läste tidningen så noggrannt som idag. Löste tre suduko och njöt av sommarvärmen. Sedan blev jag bjuden på frukost av mina underbara döttrar.

Vi tillbringade dagen på altan. Jag tvättade ett par maskiner tvätt som fick torka ute och krattade lite på gräsmattan.

När jag satt borta vid örtagården fick jag syn på vår inneboende, den lille igelkotten traskade omkring bland mina kryddväxter. Barnen kom med färskt vatten till honom/henne.

På kvällen var Nessa och jag ensamma hemma, vi blev sugna på glass och åkte in till Bryggan. Där satt vi vid Åsunden och åt varsin glass, nja Nessa åt två. Det var en underbar kväll och vattnet låg spegelblankt.



Ibland känner man sig väldigt lyckligt lottad, speciellt när man får uppleva sådana här underbara kvällar.

Just nu är huset fullt av massa tonåringar. Det pratas väldigt högt och fnittras i Bellas källarrum. Hoppas ungdomarna har kul och det är skönt att veta att de är hemma.

Nu kära läsare lovar jag att försöka skärpa mig och börja skriva mer regelbundet igen. Mörheten från Gothia Cup har lagt sig och livet börjar gå i normala banor igen.

Inga kommentarer: