fredag 4 juli 2008

En härlig dag med många tankar

Ja då är denna dag snart till ända. I dag har jag varit på jobbet och hämtat stenarna till växthuset. Töserna och jag hade tur eftersom vaktmästarens kärra stod på plats och med den plus vår skottkärra blev det bara en vända. Efter Gothia-cup ska jag ta itu med växthuset och pussla ihop det. Det ska bli så härligt att äntligen få det på plats.


Gårdagen var en sån där dag som man bara genomlider ;), först var vi nere i Borås för stora tösen skulle köpa en systemkamera. Nu var den inte längre på kampanj så mamma fick sponsra med ytterligare tusen kronor, sen var vi på JC där hon var tvungen att göra slut på sitt presentkort - det blev en jättesöt DIESEL-klänning. Nu var det lilla tösens tur att bli sotis så en vända till KappAhl blev räddningen för henne. Sen for vi hem.

Väl hemma kommer lilla tösen på att hon nog gärna vill titta på Amanda Jensen i Borås på kvällen. Det var bara att sätta sig i bilen och köra tillbaka till Borås.



På vägen hem slog mig tanken att det nu är drygt ett år sedan Linnea lämnade oss. Stackars lilla flicka - DU ÄR FORTFARANDE SAKNAD AV MÅNGA.

Nu är det slut på tankar från andra dagar, jag ska försöka befinna mig i nuet ett ögonblick till. Har tillbringat större delen av dagen på altan med en god bok. Just nu läser jag TYSKUNGEN av Camilla Läckberg, det är härligt med sommarlov för då kan man läsa sig igenom högen av böcker som man samlat på sig under året. Nu tänker jag ha en njutningsvecka innan det blir dags för hårt arbete på Gothia-cup.

Tack för att du tar dig tid och läser min blogg.

Inga kommentarer: