fredag 11 juli 2008

Dagen före G-dagen

Ja vad står nu G-dagen för? Göteborg eller Gothia, det lämnar jag till dig kära läsare att fundera på. Packningen är i stort sätt klar, saknas bara toalettgrejer men det tar vi i morgon. Madrasser finns stuvade i bilen och barnen har packat sina väskor. I morgon bär det av, klockan nio lämnar vi hemmet och åker till pappa, barnens morfar, där han ska härbärgera oss i en vecka. Det blir trångt och intensivt, tur att man ska jobba annars hade det varit stormvarning, fem personer i hans lilla hus.

I morse gjorde jag mig en lista som jag har prickat av under dagen, det fungerade bra - hade till och med tid att sitta vid datorn en stund.

Nu undrar du säkert vem som ska mata katterna när vi är borta. Oroa dig inte, för det gör inte jag, Berit och Britt har lovat att se till dem och ge dem mat och kärlek. Vi får väl se med det där sista för ingen kärlek är som mammas kärlek.

Bella har gått och varit nervös hela dagen, hon har inte sagt det men hon har hållt sig på sitt rum hela dagen. Det är knappt att hon har kommit upp till maten.

Nessa tycker detta ska bli ett stort äventyr. Hon ser fram emot ny cykel, åka till Barres land, vara med morfar och kanske få se EMD.

Själv tycker jag att det ska bli spännande och rolig. Man blir en erfarenhet rikare, sen får man väl se om man vill göra om det nästa år.

Under vecka 29 kommer jag bara att skriva sporadiskt, om alls. Vet inte hur pappas dator fungerar och inte heller om man orkar efter ett arbetspass på 16 timmar/dag. Men jag lovar att skriva riktigt utförligt när jag är tillbaka vid den egna datorn.

Tusen kramar till dig kära läsare och var beredd på att det kanske inte kommer några inlägg nästa vecka (12 - 19 juli).

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Så du menar att nu när jag har vant mig så blir det inget på en hel vecka!?
Det får väl gå, men sen så får du berätta!
Lycka till på GC, antagligen har du väl inte tid att titta in om du jobbar 16 timmar per dygn...
Massa kramar ialla fall!
//Marina