måndag 7 juli 2008

Oljud

Kan man bli tokig för mindre. Bredvid oss bor en kille på 15 som har en minimotorcykel. Den kör han omkring på utan körkort och inte heller åldern har han inne. Jag sk_ter i om han kör olagligt, men SKAFFA DIG EN LJUDDÄMPARE!!! Jag hör det här (o)ljudet från elva på förmiddagen till tre på natten. Om det nu är omöjligt med ljuddämpare så skaffa dig ett liv, man behöver inte sitta på sadeln hela ens vakna tid, sätt dig vid datorn eller gör något som inte låter.

Så då var aggressionerna ute, fantastiskt detta med att skriva av sig. Visst ska grabben i huset bredvid få ha kul och vara ung, inte ska väl jag klaga.

Igår hade jag en diskussion med min lilla (11år) om när man behöver gå och lägga sig för att orka. Jag var på henne flera gånger men det enda svar jag fick var: Jag är inte trött. OK, klockan 22.00 fick jag henne i säng och gissa när hon vaknade idag? 11.15, hon som inte var trött, haha ;).

Hörde från en kollega idag att hon börjat skriva/fila på sin masteruppsats, jag tänker ha semester till vecka 30, sen ska det bli skriva av. Ja, ja semester och semester, ska ju vara volentär på Gothia cup hela vecka 29, men ändå. Tror inte Leonel skriver för mycket nu heller, så det blir att ta tag med hårdhandskarna efter Gothia och skriva allt vad man kan - examinationen är ju i början av september och då ska det vara klart.

Inga kommentarer: