torsdag 7 augusti 2008

Tiden går

Ibland går tiden så fort så man vet inte vart den tar vägen. Lovade ju att fortsätta skriva i tisdags, men så blev det tyvärr inte. Inte heller igår blev det några textrader. Men nu ska jag ta mig i kragen (igen).

Igår var pappa på besök och vi jobbade bland annat med växthuset.


Först skulle det grävas för lecakuleblocken (konstigt ord), sen skulle delarna hittas. Det är nog lättast om man har en beskrivning, men eftersom jag fick det på villkoret att jag monterade ner det så fanns ingen beskrivning med. Jorden som blev över när vi grävde använde jag till att bredda örtagården.


Hotet om regn hängde över oss så pappa satte igång att klippa gräsmattan, skönt då fick mina skinkor vila sig idag.


Under tiden gick jag runt och tittade i trädgården, jag hittade Lill Lindfors i full blom.


Det är underbart med en trädgård, balsam för själen. Kan man sedan få egna tomater från eget växthus så är det ju bara ett plus. Har du tips på hur man enkelt sköter ett växthus så får du gärna lägga in en kommentar. Du kanske rent av vet vad jag ska plantera för att minska myrorna på tomten, sniglar däremot har jag inga problem med. Har inte sett en enda på de tre somrar som vi bott här. UNDERBART.

Nu tackar jag för visat intresse och åker iväg för att hämta Bella på fotbollsträningen. Kram tills vi hörs igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
ÅH, ett växthus önskar jag att jag också hade. Ett stort så man kan sitta i det och mysa.
Hoppas ni fick ihop det till slut;)
Ha det bra, vi har precis kommit hem från en helt underbar segling, 10 härliga dagar i vår vackra skärgård. Vi var upp till Strömstad och vände. Angående växthuset;
Du ska absolut odla tomater, men du kan ju också ställa ut dina krukväxter på våren, de mår jättebra då!
Kram o lycka till med odlingen!
//Marina

Linda sa...

Enige i at hagearbeid e balsam for sjelen! Trur en kveld i hagen kan erstatte nokken timer hos psykolog!! Lykke t med drivhuset - blir kjempespennande! Nokke heilt eget med egne tomater! Ha ei fin helg og lykke t med oppstarten av høsten og jobb! klem fra meg