lördag 9 augusti 2008

Blixtrar och dunder

I natt var det riktigt oväder här över vårt lilla hus. Det åskade och blixtrade enormt mycket. Nessa räknade sekunderna och de låg länge mellan 8 och 14. Ingen av oss sov ordentligt under natten, när jag sedan somnade på morgonkvisten så drömde jag väldigt konstigt. Jag var i en stor byggnad och skulle granskas om jag var en bra fostermamma eller inte. Granskningen gick ut på om jag kunde baka kanelbullar, koka varmkorv samt bygga sandslott. Jag klarade två av tre och det var inte sandslotten eller varmkorven jag missade på utan kanelbullarna. Ni som någon gång fått äran att smaka mina bullar förstår nog varför jag inte klarade den testen. Domaren bet av en tand när han skulle provsmaka. Undrar vad drömmen betyder. Sak jag bli fostermamma? Eller måste jag lära mig baka nu?

OS! Ja nu har man sett invigningen, satt faktiskt och tittade på hela. Är väl tokig men jag tycker det var väldigt vackert. Det ska bli intressant att se om Sverige tar några medaljer i år, fast jag kan ju inte följa med på TV eftersom jag börjar jobba på måndag.

Under helgen blir det fotboll för hela slanten. Nessa har match på lördagen och Bella på söndagen. Äntligen är vi tillbaka i normala rytmen igen.

Hoppas du, kära läsare, haft en skön dag och kom ihåg att drömma om änglarna (jag hoppas det blir så i natt *L*).

Inga kommentarer: