onsdag 20 augusti 2008

Annorlunda mail

Fick ett annorlunda mail idag av Hans. Ett kedjebrev som faktiskt handlade om att vänner skulle lära känna varandra. Jag svarade på alla frågor och skickade det vidare till några, men för att inte belasta alla inkorgar så väljer jag att publicera mina svar här:

Vem är jag? Vem är du?
Igen... å igen... å igen...
Teorin är att vänner ska lära känna varandra lite bättre.
Byt bara ut mina svar mot dina och skicka till dina vänner inkl mig.

1. När gick du upp idag?
Klockan 05.15

2. Diamanter eller pärlor?
Håller med dig, varför ska man välja

3.Senaste film som du såg på bio?
Det var väl någon Harry Potterfilm med barnen

4. Vad åt du till frukost?
Vaniljyouhurt med müsli, blåbärssoppa och kaffe

5. Vad är ditt andra namn?
Yvonne

6.Favoritmat?
Spansk gryta i olika varianter

7.Den maträtt du inte gillar?
Grisöron, smakade det i Galicien och det var inte gott

8.Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Hmmm, räknas det som barnen laddar ner?

9.Vilken bil kör du?
En Skoda Felicia som just nu är på verkstad. Kör ganska sällan eftersom jag har gångavstånd till det mesta.

10. Vilken är din favoritmack?
Alla som forfarande ser ut som en mack och inte en Icabutik
HÅLLER MED

11. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Egenkära personer som bara ser till ytan.
Folk som utnyttjar sina vänner.
Falska människor

12. Vilka är dina favoritkläder?
Jeans och tunika är det som toppar listan just nu.

13. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?
Tillbaka till Bali

14. Favoritklädmärke?
Svårt, jag är ingen märkesfreak, men jag har ett par otroligt sköna
flip-flop från LaCoste som är underbara och har hållt två somrar nu.

15. Var vill du dra dig tillbaka?
SPANIEN

16. Favorittid på dagen?
Alla tider har sin charm.
En kopp kaffe och GP tidigt på morgonen är lika härligt som en kväll framför brasan

17. Var är du född?
Sahlgrenska sjukhuset-Göteborg

18. Vilken är din favoritsport att se på ?
Fotboll

19. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?
Det finns nog många

20.Vem tror du skickar tillbaka först?
De som svarar brukar göra det ganska snabbt.

21. CocaCola eller Pepsi?
Jag föredrar en av ingredienserna H2O

22. Fotboll eller ishockey??
Fotboll

23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Både och

24. Pedikyr eller manikyr?
Pedikyr är ju underbart

25. Några spännande nyheter att berätta för oss!
Har slutat snusa - underbart

26. Vad ville du bli när du var liten?
Lärare

27. Varit i Afrika?
Nja, har mellanlandat och tillbringat ett dygn i Förenade Arabemiraten. Har även varit i Ceuta som tillbhör Spanien men ligger i norra Afrika.

28. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nej men jag har badat i ett badkar fullt med champagne

29. Varit med om en bilolycka?
En gång på Bali (peppar peppar ta i trä)

30. Favoritdag i veckan?
Har ingen direkt favorit

31. Favoritrestaurant?
Casa de la Abuela på Mallorca

32. Favoritblomma?
Rosor är ju underbara, tulpaner på våren samt en altan full av pelagoner

33. Favoritsnabbmatsrestaurant?
Kan inte säga att jag har någon favorit

34. Äger du en cykel?
Javisst

35. Vem fick du senaste mailet från?
Hans

36. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
PC City, behöver en ny dator till Nessa

37. Läggdags??
01.00 - 02.00

38. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?
Allas!

39. Senaste person du dela midag med?
Barnen

40. Vad lyssnar du till just nu?
Regnet som vräker ner

41. Favoritfärg?
Lila och rosa. Fast jag gillar gult, grönt och orange också. Sen är ju svart en mysig blandfärg. Rött till jul vill jag ha. Det är väl bara blått som jag känner mig likgiltlig inför

42. Hur många tatueringar har du?
En halv som aldrig blev klar, påbörjade den för 33 år sedan.

43. Har du någon piercing?
Räknas örhängen?

44. Hur många sänder du det här mailet till?
X

Börjar jag få långtråkigt i vardagen eftersom jag tycker kedjebrev är spännande eller är det den konstiga Cathi som poppat upp igen? En fråga som jag tror det är omöjligt att svara på.

I morgon bär det av till Småland med klassen, det ska bli underbart kul. Jag lägger in bilder på hemsidan (och kanske någon bild här) när vi är tillbaka.

Kram på dig min vän och vi hörs snart igen.

Inga kommentarer: